با زردآلو میتوان سلامتی سیستم ایمنی را حفظ کرد

شش ژنوتیپ برگه زردآلو (Prunus armeniaca L.) شامل سه ژنوتیپ هندی (یعنی ‘CITH-A-1’، ‘CITH-A-2’ و ‘CITH-A-3’) و سه ژنوتیپ اروپایی (یعنی  ‘Roxana’، ‘Gold Cot’، و ‘Shakarpara’)، توسط ایستگاه تحقیقات باغبانی منطقه ای، Bajaura، هیماچال پرادش، هند در ژوئن 2019 ارائه شد.
 نمونه در مجموع معرف 120 میوه بود که از شش درخت زردآلو در میدان تحقیق جمع آوری و سپس دسته بندی و تمیز شدند.
زردآلو خشک آفتابی بالغ و سالم برای تجزیه و تحلیل به بخش علوم غذایی و فناوری پس از برداشت، موسسه تحقیقات کشاورزی هند ICAR، دهلی نو، در یک ون یخچال دار منتقل شدند.
میوه ها شسته شده، در هوا خشک شده و بذر گرفته شدند و بعداً، خمیر به همراه پوست خرد شد و به خمیر ریز تبدیل شد و در دمای 80- درجه سانتی گراد نگهداری شد تا محتوای غذایی و مواد مغذی مشخص شود.
زردآلو
برای تهیه نمونه همگن از میوه کامل همراه با پوست استفاده شد و از آنجایی که پوست آن معمولاً همراه با میوه زردآلو خشک قیسی مصرف می شود و ماده خشک با قرار دادن 5 گرم خمیر کاغذ در کوره با هوای گرم 60 درجه سانتی گراد تا رسیدن به وزن ثابت تعیین شد.
TSS (کل مواد جامد محلول) با استفاده از زردآلو خشک رفرکتومتر دستی دیجیتال (ATAGO CO. LTD.، توکیو، ژاپن) اندازه گیری شد و به عنوان درجه بریکس بیان شد و TA (اسیدیته قابل تیتراسیون) تفاله میوه با تیتر کردن عصاره پالپ در برابر هیدروکسید سدیم تعیین شد و به صورت درصدی از اسید مالیک بیان شد.
  • منابع:
    1. Nutritional and Phytochemical Traits of Apricots
  • تبلیغات:
    1. رازهای زندگی شاد ایل قشقایی فاش ش!
    2. مربا توت فرنگی در طبخ همبرگر غوغا کرد
    3. راز موفقیت آن است که از شکست مسیر بسازید!
    4. ساخت ماسک صورت معجزه آسا با مربا توت فرنگی