میزان تفاوت گرمای بخاری هیزمی و کوره بسیار بالا است

برخی از انواع اصلی بخاری های فضایی عبارتند از:

بخاری های احتراقی تهویه ای: این نوع بخاری نفتی برای استفاده در داخل مناسب است، اما به گونه ای طراحی شده است که به طور دائم در کنار دیوار بیرونی قرار گیرد تا بتوان دودکش را به بیرون نصب کرد.

برخی از واحدها هوا را از بیرون می کشند و به این واحدها بخاری های “احتراق مهر و موم شده” می گویند که عملکرد بسیار ایمن تر از انواع دیگر دارند. واحدهای مهر و موم شده همچنین با گرفتن هوا از خارج کارآمدتر عمل می کنند.

بخاری های احتراق بدون هوا: این نوع بخاری فضایی برای استفاده در داخل توصیه نمی شود زیرا محصولات جانبی مضر احتراق را وارد خانه می کند. این محصولات جانبی شامل مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و بخار آب است.

علاوه بر این. این نوع هوای داخل فضا را تخلیه می کند.

بخاری های برقی: این نوع بخاری ها گران تر از بخاری های احتراقی هستند، اما بدون هوا هستند و برای کار در داخل خانه بی خطر هستند.

بخاری هیزمی دست دوم نگرانی‌هایی در مورد کیفیت هوای داخل ساختمان ایجاد نمی‌کنند، با این حال هنوز خطر سوختگی و آتش‌سوزی هستند.

برخی از بخاری های فضایی همرفتی دارای یک مایع انتقال حرارت مانند روغن هستند که توسط یک عنصر الکتریکی گرم می شود و این گرما را ذخیره می کند.

این به بخاری اجازه می دهد تا منبع گرمای ثابت تری را فراهم کند.
بخاری
اگرچه گرمایش فضاهای کوچک موثر است، اما بخاری گازی فن دار می توانند یک نگرانی ایمنی ایجاد کنند.

خطرات اصلی هنگام استفاده از بخاری های فضایی سوختگی و آتش سوزی است.

برای به حداقل رساندن این خطرات، از پیروی از دستورالعمل های سازنده و توصیه های زیر اطمینان حاصل کنید.

برای بخاری های فضای احتراق، فقط از سوخت مورد تایید استفاده کنید و هرگز از بنزین استفاده نکنید. علاوه بر این، بخاری را بیش از حد پر نکنید و وقتی هنوز داغ است آن را پر نکنید.

سوخت را در فضای باز نگهداری کنید تا خطر آتش سوزی در داخل خانه به حداقل برسد.

همچنین مهم است که بخاری نفتی جدید تهویه شده به طور حرفه ای بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که تهویه به درستی کار می کند تا خطر ورود مونوکسید کربن به خانه به حداقل برسد. هنگام استفاده از بخاری برقی، آن را مستقیماً به دیوار وصل کنید یا از یک سیم کوچک کوچک استفاده کنید.

علاوه بر این، برخی از واحدها با یک سوئیچ ایمنی در دسترس هستند که در صورت واژگونی دستگاه را خاموش می کند تا خطر آتش سوزی به حداقل برسد.

هنگام استفاده از بخاری، اطمینان حاصل کنید که آنها در جایی قرار نگیرند که فرد بتواند پای خود را به دستگاه برخورد کند و آن را بسوزاند، اطمینان حاصل کنید که کودکان و حیوانات خانگی به راحتی به آن دسترسی ندارند تا از سوختن آنها جلوگیری شود، بخاری ها را از پرده ها دور نگه دارید یا شل نگه دارید.

پارچه، و بخاری را نپوشانید تا خطر آتش سوزی به حداقل برسد.

  • منابع:
    1. Energy Education
  • تبلیغات: 
  1. چند نمونه از کاربرد های زعفران در آشپزی
  2. مواد مغذی موجود در زردآلو خشک
  3. شامپویی که باعث رشد ناخنها می شود
  4. با استفاده از تفکرات خود پولدار شوید