شکلات کادویی فرمند بخورید تا همیشه شاداب باشید

محتوای آنتی اکسیدانی بالای شکلات کادویی فرمند اثر دیگری دارد که علاوه بر کاهش استرس اکسیداتیو، به سلامت و هیدراته شدن پوست کمک می کند. آرناو می‌گوید: «حتی به نظر می‌رسد که این ماده در جلوگیری از اثرات مضر خورشید تأثیر تقویتی دارد.

به طور کلی، آنتی اکسیدان ها از پیری پوست و بازسازی آن در صورت قرار گرفتن در معرض عوامل خارجی مانند تابش خورشید جلوگیری می کنند.

غذایی با مواد مغذی ضروری
باز هم، در مورد شکلات تلخ، این محصول دارای مواد معدنی ضروری است که به ارتقای سلامت بدن کمک می کند. «این نوع شکلات غذایی با ترکیب غذایی جالبی است که در

شامل موارد زیر است: چربی (30٪)، پروتئین (6٪)، کربوهیدرات ها (61٪). مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم، پتاسیم، مس، کلسیم و آهن (3%)؛ و همچنین ویتامین های A، B1، B2، B3، C، E، اسید پانتوتنیک، تیامین و ریبوفلاوین.

شکلات

کمک در برابر خستگی
در نهایت، این داروساز توضیح می دهد که «مصرف شکلات تلخ به بهبود عملکرد انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین که مسئول تنظیم خلق و خو و خواب است، کمک می کند.

در مورد سایر فواید خوردن شکلات، Zugasti اضافه می کند که “کاکائو حاوی اجزایی مانند تئوبرومین، تریپتوفان و پتاسیم است که اثرات بالقوه ای برای سلامتی دارند.”

دستور العمل سالم با شکلات تلخ
برای گنجاندن شکلات به صورت متعادل در رژیم غذایی ما، کمیته غذای Icofcs دستور زیر را برای شکلات داغ، مناسب برای برنامه های کاهش وزن، پیشنهاد می کند. او می‌گوید: «این یک شکلات است که با کاکائو 100 درصد خالص درست می‌شود، بنابراین چیزی که به چشم می‌آید، طعم شدید کاکائو با تمام تفاوت‌های ظریف آن است».

برای تهیه آن لازم است یک لیتر شیر را با وانیل طبیعی یا چاشنی های دیگر مانند جوز هندی، هل، دارچین، میخک، فلفل قرمز یا پوست پرتقال گرم کنید. 100 گرم پودر کاکائو خالص را در شیر بسیار داغ و روی حرارت بسیار ملایم حل می کنیم و آن را حرکت می دهیم تا کاکائو حل شود و غلیظ شود. این کاکائو شکر ندارد، بنابراین باید شکر (حدود 70 گرم) یا شیرین کننده ای که بیشتر مورد علاقه ما است را اضافه کنید.