در کره جنوبی از حشره کش تارومار به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می شود

در برخی موارد، مانند حشره کش تارومار ، محصولات به خاک مالیده می‌شوند و توسط ریشه‌ها جذب می‌شوند و از این قسمت‌ها به تمام قسمت‌های گیاه می‌رسند، در حالی که در موارد دیگر، همانطور که در مورد حشره‌کش‌های برگی اتفاق می‌افتد، به ریشه‌ها می‌آیند.

برگها و از اینها به بقیه قسمتهای گیاه میرسند.

بسته به اینکه محصول از ریشه به بقیه قسمت های گیاه می رود یا از برگ ها به بقیه قسمت های گیاه می رود، این سیستم را به ترتیب آکروپتالوس یا بازپتالوس می نامند.

حشره کش ها با فعالیت نافذ فقط به منطقه ای از گیاه که روی آن استفاده شده است نفوذ می کنند. آنها به شیره گیاه ادغام نمی شوند و بنابراین به قسمت های دیگر منتقل نمی شوند.

حشره‌کش‌های سیستمیک و نافذ این مزیت را دارند که در برابر شستشو با باران مقاوم هستند، بنابراین پس از استفاده و گذشت زمان معقول (معمولاً 1-2 ساعت) به اسپری اجازه می‌دهد تا در صورت بارندگی خشک شود.

حشره کش های فعال تماسی روی سطح گیاه جایی که استفاده می شوند باقی می مانند.

حشره کش

در صورت بارندگی پس از استفاده، محصولات مستعد شسته شدن توسط باران هستند و بنابراین، محصول محافظت نمی شود و تکرار درمان ضروری است.

حشره‌کش‌های با اثر ضربه‌ای، بسته به مدت زمان فعالیت خود، بلافاصله پس از کاربرد بر روی آفت هدف اثر می‌گذارند و بر خلاف حشره‌کش‌های با فعالیت باقی‌مانده که قادر به کنترل پایدارتری بر آفت هدف هستند، در طول زمان اثر خود را ندارند.

مدت زمان طولانی تری، که به جلوگیری از آلودگی مجدد احتمالی کمک می کند.

بسته به درجه اختصاصی بودن بیشتر یا کمتر، حشره کش های با طیف وسیع یا چند ظرفیتی وجود دارند که قادر به کنترل چندین نوع حشره به طور همزمان هستند و حشره کش های خاصی که روی گروه معینی از حشرات عمل می کنند.

مدیریت یکپارچه آفات مستلزم اجرای استراتژی هایی است که شامل اقداماتی می شود که به به حداقل رساندن خطر حملات حشرات و کنه ها کمک می کند (تکنیک های فرهنگی، نظارت برای نظارت بر جمعیت ها، تکنیک های اختلال جفت گیری، و غیره) و همچنین استفاده منطقی و پایدار از حشره کش ها.

کنه کش ها با بهترین مشخصات ممکن، مخلوط یا متناوب حشره کش ها و کنه کش ها با مکانیسم های اثر متفاوت برای جلوگیری از بروز مقاومت.

در حال حاضر، کاتالوگ حشره کش FMC در اسپانیا راه حل هایی را برای مقابله با اکثر مشکلات حشرات و کنه ها با تضمین در طیف گسترده ای از محصولات ارائه می دهد.