تولید توت خشک در ایران | تولیدکننده انواع چیپس میوه در کشور

درخت توت متعلق به خانواده Moraceae است و بصورت وحشی در آسیا رشد می کند و گسترش و رویش آن از شمالی ترین نقاط تا مناطق گرمسیری آسیا ادامه دارد. درخت توت به چند گروه و نژاد تقسیم می شود که این طبقه بندی براساس نوع برگ، گل و شاخه صورت می گیرد. در ژاپن بیش از هزار نوع توت کشت می شود که ده نوع بسیار عام است و بطور وسیعی کشت می شود در تایلند بیش از ۵۰ نوع (واریته) توت وجود دارد که سه نوع آن بسیار فراوان کشت می شود. متأسفانه در ایران هیچگونه مطالعه جدی روی واریته های مختلف توت موجود در استانهای مختلف انجام نشده است. توت از تیره گزنه‌ها (Morus alba) است که شامل ده تا شانزده گونه می‌باشد.

شاه‌توت یکی از انواع این درخت است. توت سیاه با وجود اینکه کاملاً شبیه شاه توت است، بر خلاف آن میوه اش شیرین و تا حدی لزج است. توت سفید در چین مرکزی و شرقی بصورت بومی وجود دارد. این درخت قرنها پیش به اروپا برده شد، در آمریکا به‌عنوان منبع غذائی برای کرم ابریشم در اوائل دوران استقلال این کشور این درخت مورد استفاده قرار گرفت.

البته نوعی از توت که به آن «توت قرمز» گفته می‌شود در آمریکا بصورت بومی وجود داشته که از ایالت ماساچوست تا ایالت کانزاس دیده می‌شود. توت سیاه نیز که در آسیای غربی وجود داشته قبل از دوران رومی‌ها به اروپا برده شده است .

تولید توت خشک در ایران چندین نوع است که این موضوع ارتباط بسیار مستقیمی  با نوع آب و هوای موجود در هر منطقه دارد. به عنوان مثال توت خشکی که از کرمانشاه برداشت می شود با توت خشک تولید شده در مشهد و یزد متفاوت است.
این تفاوت علاوه بر این که در ظاهر این میوه خشک پیدا است در طعم و رنگ آن هم تاثیر به سزایی را خواهد داشت. درکل در میان مناطق برداشت توت خشک در ایران چند مورد وجود دارد که توت خشک مرغوبی را عرضه می کنند و می توان بر روی محصول آنها به عنوان کالایی صادراتی حساب باز کرد.

تولید توت خشک در ایران | تولیدکننده انواع چیپس میوه در کشور

برترین تولید کنندگان توت خشک

برترین تولید کنندگان توت خشکخرید توت خشک به صورت فله ای در اکثر اوقات سال از سوی خریداران توت خشک با استقبال بسیار مناسبی روبه رو می باشد.
توت خشک از خشکباری است که به خاطر تنوع در نوع محصول خریداران بی شماری خواهان خرید خود می بیند.
مرکز توت خشک ایران با نام خشکبار درسینا در امر فروش انواع توت خشک به صورت فله ای و بسته بندی فعالیت گسترده ای در بازار خشکبار ایران دارد.

قیمت بهترین توت خشک در بازار

قیمت بهترین توت خشک در بازارتوت خشک ایران تنوع بالایی دارد اما در میان همه آنها توت خشک رسمی مشهد کیفیت بالا و طعمی عالی دارد و با نرخ بالتری نیز عرضه می شود و به عنوان بهترین توت خشک ایران شناخته می شود .

قیمت توت خشک در مشهد:

قیمت توت خشک در مرکز توت خشک ایران با توجه به نوع آن بسیار متفاوت می باشد و با توجه به فصل فروش آن از ۱۰ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان است.

  • توت خشک صادراتی…………………… ۱۳۰ هزار تومان
  • توت خشک ممتاز طرقبه………………… ۱۱۰ هزار تومان
  • توت خشک درجه یک طرقبه……………. ۸۰ هزار تومان
  • توت خشک بیرجندی ……………………. ۶۰ هزار تومان
  • توت خشک نقلی ……………………….. ۵۵ هزار تومان
  • توت خشک کردی ………………………. ۳۰ هزار تومان

توت خشک مرغوب رسمی طرقبه بهترین نوع توت خشک ایران می باشد که افراد زیادی به دنبال مرکزی هستند تا بتوانند بدون سفر کردن و هیچ گونه نگرانی این خشکبار را از آن جا تهیه کنند.
خرید توت خشک در ایران به صورت بسته بندی کمتر انجام می شود و بیشتر این محصول به شکل عمده تهیه می گردد.

خرید ارزان ترین توت خشک

خرید ارزان ترین توت خشک

خرید توت خشک ارزان قیمت : 

کدامیک از انواع توت خشک را می توان ارزان قیمت دانست در حالیکه کیفیت قابل قبولی هم داشته باشد و بتوان به عرضه آن در خشکبار فروشی ها پرداخت؟
قیمت توت خشک ارزان  به نوع خشک کردن ,نوع بسته بندی و نوع توت بستگی دارد.و می توان توت خشک نقلی و کردی را در این بین می توان از انواع توت خشک ارزان قیمت نام برد و در کنار آنها توت خشک یزد یا درجات پایین توت خشک مشهد هم قیمت مناسبی را دارا هستند. فروش توت خشک ارزان  به صورت فله ای در بازار موجود می باشد .

 

فواید توت خشک چیست ؟

فواید توت خشک چیست ؟توت خشک دارای خاص درمانی فراوانی برای سلامت بدن است و با مصرف توت خشک در وعده‌های غذایی سلامتی خود را تضمین کنید.توت خشک را می‌توان به عنوان تزئین شیرینی و کیک ها، به عنوان میان وعده همراه با ماست، طعم دهنده در کنار نوشیدنی هایی  همچون چای و یا به عنوان یک تنقل به تنهایی مصرف کرد. 

خواص توت خشک:

  1. توت خشک سرشار از آنتی اکسیدان است و خوردن آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  2. حاوی مقادیر بالایی از آهن است و درمان خوبی برای کم خونی است.
  3. افرادی که از اگزمای پوستی رنج می برند بهتر است توت خشک میل کنند.
  4. برای درمان و کاهش فشار خون مناسب است.
  5. می توان برای جلوگیری از بیماری های قلبی توت خشک میل کرد.
  6. گزینه مناسبی برای زیبایی و جوان ماندن پوست و مو است.
  7. این میوه خشک برای دیابتی ها مفید است و می توان آن را با چایی میل کرد.
  8. برای رشد استخوان ها مفید است پس به کودکان و فرزندانتان که در سن رشد هستند توت خشک بدهید.

صادرات توت خشک

صادرات توت خشکتوت خشک صادراتی نسبت به نمونه های دیگری که در بازار یافت می شود از نرخ بالاتری برخوردار است (قیمت هر کیلو 130 تا 150 هزار تومان) اما قیمت عمده آن برای مشتریان متفاوت تر خواهد بود. در کل می توان قیمت توت خشک را از کیلویی 38/000 تا 150/000 در بازار خشکبار اعلام کرد.
توت خشکی که برای صادرات در نظر گرفته می شود باید دارای ویژگی های خاصی باشد.

ویژگی توت خشک صادراتی

1-تمیز و بهداشتی باشد و تاییدیه وزارت بهداشت را گرفته باشد.
2-دارای رنگی عسلی و شفاف باشد.
3-در بسته بندی های مخصوص عرضه شود.

توت خشک صادراتی  به دلیل کیفیت خوبی که دارد  قیمت بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد اما به دلیل این که مشتریان این محصول را به صورت عمده خریداری می کنند قیمت ها تا حد چشم گیری پائین خواهد آمد.
قیمت توت خشک های صادراتی ایران، بسته به این که از کدام نوع توت باشند با هم متفاوت است. برای همین مشتریان داخلی و خارجی قبل از خرید نمونه باید بدانند کدام نوع توت خشک ایران را برای صادرات لازم خواهند داشت و بعد برای مراحل بعدی و گرفتن تائیدیه وزارت بهداشت و سفارش محصول اقدام نمایند.
خوشبختانه ایران توانسته با ارایه توت خشک درجه یک و مرغوب به کشور های خارجی میزان صادرات خوبی از خشکبار را داشته باشد و این موضوع از نظر اقتصادی نفع خوبی را برای کشور ما خواهد داشت .قیمت توت خشک درجه یک نسبت به انواع دیگر آن کمی گران تر است اما کشورهایی مانند عراق  توت خشک درجه دو و درجه سه  را ببشتر می پسندند .

سایت خرید و فروش انواع توت خشک

سایت خرید و فروش انواع توت خشک توت رسمی یکی از نمونه توت های سفید می باشد که در برخی مناطق ایران رشد می کند، اندکی از لحاظ ظاهر و طعم با توت سفید معمولی متفاوت می باشد.  توت خشک سفید رسمی در ایران در کارخانه هایی تولید می شود که مختص این کار فضا سازی شده اند، بنابراین بهداشت و سلامت توت خشک به صورت تضمین شده ای حاصل می شود. 

توت خشک را می توانید از طریق فروشگاه ها و فروشندگان معتبر و حتی سایت های خرید و فروش خریداری کرده و از استفاده آن ها لذت ببرید.

خریداران توت خشک ارگانیک و صنعتی

خریداران توت خشک ارگانیک و صنعتی

بهترین و مرغوب ترین انواع توت خشک را می توان از بازار های خرید و فروش خشکبار تهیه نمود که این محصول را به صورت فله ای و یا بسته بندی شده به فروش میرسانند.

قیمت توت خشک در کشور بسیار عالی و مناسب بوده و به دلیل تولید زیاد توت خشک در هر سال می توان آن را با قیمت ارزان و مناسب خریداری کرد.

فروش عمده توت خشک

فروش عمده توت خشک

توت خشک در ایران به دلیل خواص بی نظیر درمان و طعم زیبایی که دارد از فروش عمده خوبی برخوردار است.

برای خرید عمده و یا خرده انواع مختلف توت خشک شده بهتر است که حتما به نمایندگی های خرید و فروش معتبر مراجعه نمود تا محصولی بی کیفیت و یا کرم خورده را خریداری نکرده و هزینه های خود را هدر نداد.

توت خشک را می توانید از طریق فروشگاه ها و فروشندگان معتبر و حتی سایت های خرید و فروش خریداری کرده و از استفاده آن ها لذت ببرید.توت خشک یکی از انواع خشکبار مرغوب ایرانی است. این محصول در چندین نمونه در ایران موجود می باشد.

  • توت خشک هایی نرم و شیرین مانند توت خشک رسمی
  • توت خشک هایی خشک و شکننده مانند توت خشک های کردی و یزدی
  • توت خشک های با شیرینی مناسب و اندازه ای کوچک مانند توت خشک قندی و یا بخارایی
  • توت خشک هایی با اندازه ای درشت و کاملا بی مزه مانند توت خشک بیرجندی

البته قیمت عمده توت خشک با توجه به کیفیت، مقدار و زمان خرید آن در طول سال دستخوش تغییر می گردد.

انواع فرآورده های حاصل از توت

انواع فرآورده های حاصل از توتانواع فرآورده های توت 

  • آب میوه
  • کنستانتره (شیره)
  • چیپس میوه
  • مربا
  • شهد

میوه خشک یا همان چیپس میوه یکی از تنقلات مفید و خوشمزه شب یلدا و عید نوروز هست که افراد زیادی بخصوص بچه ها از آن خوششان می آید .چیپس توت هم یکی از ای تنقلات است که غی از ویتامین ها و پروتئین و انرژی هست برای تهیه  انواع توت خشک به روش سنتی می توان در زیر نور آفتاب قرار دار یا اینکه میوه را برش کنیم ودر داخل فر با حرارت کم قرار دهیم و بسته به ضخامت میوه  از یک تا سه ساعت وقت لازم است تا میوه ها خشک شوند .در حجم زیاد اگر بخواهیم میوه را به چیپس تبدیل کنیم نیاز به دستگاه میوه خشک کن داریم که بعد از شستشو و اسلایس میو ها آنها را درون سینی دستگاه چیده و داخل دستگاه میوه خشک کن می گذاریم  تا خشک شوند.

در کارگاه میوه خشک کنی انواع میوه خشک کن وجود دارد که بسته به مدل, روش خشک کردن , ابعاد و اندازه قیمت های متفاوتی دارند .دستگاه توت خشک کن هم مثل دستگاه های دیگر کار می کند .به دلیل رطوبت کمی که در توت هست میوه توت سریع خشک می شود 

کارخانجات تولیدی توت خشک در ایران

کارخانجات تولیدی توت خشک در ایران

کارخانه تولیدی توت خشک با سورت بندی های ویژه، محصولات صادراتی را در بسته بندی های مخصوصی قرار می دهند. سورت بندی توت های خشک چگونه انجام می شود؟
همان طور که مستحضر هستید مصرف توت خشک شاید بتوان گفت از مصرف تر و تازه آن بیشتر باشد، بنابراین کارخانه های تولیدی آن روز به روز گسترده تر و پیشرفته تر خواهند شد. در این کارخانه ها با دستگاه هایی مخصوصی عمل خشک کردن میوه صورت می گیرد.
شاید شما هم خشک کردن میوه را به روش آفتابی شنیده باشید، روشی قدیمی که در گذشته به علت نبود دستگاه های پیشرفته از آن استفاده می کردند. روش آفتابی نیز مشکلات خاصی داشت به همین دلیل به فکر ساخت دستگاهی شدند کهبتوان تهیه توت خشک را به روش آسان تری انجام داد.
یکی از معظلات خشک کردن به روش آفتابی به علت در معرض هوا بودن، جذب آلودگی، گرد و خاک و حشرات می باشد که امروزه در برخی از کارخانه هایی که می خواهند از این روش برای خشک کردن میوه ها استفاده کنند به طرق مختلفی، مانع نفوذ هر گونه مواد مضر هم چون آلودگی ها می شوند.

نماینده فروش توت خشک در کشور

نماینده فروش توت خشک در کشور

  • شهر های بسیاری در ایران هستند که میوه توت سفید در آنها کاشت و برداشت می گردد. درخت توت سفید به خاطر نوع آن که در هر شرایط آب و هوایی رشد و نمو می نماید معمولا در همه شهر های ایران وجود دارد. از انواع متنوع درخت توت سفید که به صورت خوراکی و تزیینی در داخل کشور کاشته می شوند می توان به انواع زیر اشاره نمود.
  • درخت توت سفید موزی
  • درخت توت سفید رسمی
  • قیمت توت سفید نرک
  • درخت توت سفید شصتی یا انگشتی
  • درخت توت سفید یزدی
  • درخت توت سفید کردی
  • درخت توت سفید بخارایی
  • درخت توت سفید بیرجندی

توت سفید به صورت خوراکی در شهر های مورد اشاره زیر در حجم بسیار بالا کاشت و میوه توت آن برای خشک کردن برداشت می گردد:

  1. مشهد و اطراف آن
  2. بیرجند
  3. اورامنات و پاوه
  4. اصفهان
  5. کرج
  6. قم
  7. یزد

بازار فروش توت خشک در کشور بیشتر معطوف به مشهد، تهران، اصفهان و تبریز می باشد زیرا این شهر ها بزرگترین مراکز فروش آجیل و خشکبار در کشور می باشند.

عرضه کننده توت خشک ارگانیک و صنعتی به سراسر ایران

عرضه کننده توت خشک ارگانیک و صنعتی به سراسر ایرانمواد غذایی ارگانیک مبتنی بر کشاورزی پایدار و پروسه هایی است که به محیط زیست آسیب نمی رساند و باعث سلامت انسان، گیاه و رفاه حیوانات می شود. زمانی می توان محصولات را به عنوان ارگانیک برچسب دار کرد که حداقل ۹۵ درصد از مواد تشکیل دهنده آن ها ارگانیک باشد.مصرف کنندگان مواد غذایی ارگانیک به طور کلی بیشتر به سلامتی فکر می کنندبرای این که مواد غذایی ارگانیک ارزش غذایی بیشتری نسبت به مواد غذایی معمولی دارند،

توت ارگانیک

قند موجود در این میوه خشک مضر نبوده و می توان از آن برای شیرین کردن مواد غذایی افرادی که از دیابت رنج می برند استفاده کرد.فروش این ماده غذایی مفید،  علاوه بر خشکبار فروشی ها، آجیل فروشی ها در مراکز و فروشگاه های بزرگ نیز انجام می شود. این توت ها از تنوع بالایی برخوردار می باشند.

فواید توت ارگانیک:

پیشگیری از سرطان 

توت ها منبع خوبی از فیتو نوترینتی به نام «رزوراترول» (resveratrol) هستند که در انگور نیز یافت می شوند. محققان بر این باورند با کمک این ماده غذایی گیاهی می توان علاوه بر پیشگیری از بروز سرطان با سلول های سرطانی نیز مبارزه کرد.

افزایش طول عمر

توت ها به دلیل داشتن «رزوراترول» می توانند موجب افزایش طول عمر افراد شوند. در مطالعات متعددی نشان داده شد که رزوراترول موجود در توت ها موجب افزایش طول عمر موش ها شده است.

تصفیه خون

در طب چینی، توت ها به عنوان یک عامل تصفیه خون در نظر گرفته می شوند، به این معنا که خون را تمیز کرده، تولید آن را افزایش داده و به طور کلی موجب تقویت کل سیستم خونی می شوند.

تقویت کلیه ها

در طب چینی این عقیده وجود دارد که توت سفید موجب تقویت عملکرد کلیه ها می شود.

پاک کننده کبد

یکی دیگر از باورهای موجود در طب چینی این است که توت سفید به طور موثری می تواند کبد را پاک و تمیز کند.

تقویت مهارت شنیداری و دیداری

چینی‌ها با برگ درخت توت سفید، چای تهیه کرده و معتقدند که این چای به افراد کمک می کند تا بهتر ببینند و  بشنوند.

درمان یبوست

در ترکیه برای رفع یبوست مصرف توت سفید به همراه یک لیوان آب با معده خالی توصیه می شود.

رفع کم خونی

به دلیل وجود آهن زیاد در توت ها، این میوه های خوش مزه برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن نیز کاربرد دارند.

درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا

در ترکیه، شیره توت به دلیل اینکه حاوی ویتامین C بالایی است، برای بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می‌‌ شود.

درمان سفید شدن زودرس موها

در بسیاری از کشورها توت برای درمان سفید شدن زودرس موها به کار می رود.