با خوردن روغن موتور atrod بدن خود را از کرونا محفوظ کنید

روغن موتور atrod مسافت پیموده شده بالا طراحی شده برای وسایل نقلیه با بیش از 75000 مایل در کیلومتر شمار، روغن مسافت پیموده شده دارای افزودنی ها و نرم کننده های آب بندی است که می تواند به کاهش نشتی و افزایش عمر موتور کمک کند.

روغن مسافت پیموده شده بالا همچنین می تواند در برابر رسوبات، لجن و اصطکاک محافظت کند. ساخته شده در فرمولاسیون های مختلف از جمله ترکیب معمولی، مصنوعی و مصنوعی، حتما برچسب را بخوانید تا بدانید چه نوع روغنی با مسافت پیموده شده دریافت می کنید.

درجات روغن موتور
درجه ترکیبی از اعداد و حروفی است که روی هر بطری روغن موتور می بینید. درجات مختلفی از روغن موتور موجود است که هر کدام برای شرایط عملیاتی خاصی طراحی شده اند. برخی از نمرات رایج که ممکن است با آنها آشنا باشید عبارتند از 5W-40، 5W-30، 10W-30، 10W-40، 15W-40 و 20W-50.

روغن های چند درجه ای نیز وجود دارند که برای استفاده در موتورهای قدیمی یا عتیقه هستند.

روغن موتور

برای درک کامل درجات مختلف روغن موتور، باید معنی اعداد و حروف را بدانید. بیایید به روغن 10W-40 نگاه کنیم.

برای شروع، ممکن است تعجب کنید که بدانید W مخفف زمستان است و آنطور که بسیاری از مردم معتقدند وزن ندارد. این عدد اول – 10W – به ویسکوزیته هوای سرد (سرعت جریان) روغن اشاره دارد. هرچه این عدد کمتر باشد، روغن در دماهای سرد (0 درجه فارنهایت) چسبناک کمتری دارد. به عنوان مثال، روغن موتور 5 وات در دماهای سرد بهتر از روغن 15 وات جریان دارد. روغن در دماهای پایین تمایل به غلیظ شدن دارد، بنابراین اگر در یک منطقه سرد زندگی می کنید، موتور شما ممکن است از روغن ویسکوزیته 5 وات بهره مند شود.

عدد دوم (40) میزان ضخامت روغن را در دمای عملیاتی معمولی (212 درجه فارنهایت) ارزیابی می کند. هرچه این عدد بیشتر باشد، روغن غلیظ تر است و بهتر در برابر رقیق شدن در دماهای بالا مقاومت می کند. گریدهایی مانند 15W-40 و 20W-50 برای استفاده در آب و هوای گرم ساخته شده اند.