اولین فرش 9 متری ترک در موزه پاریس

پیچ و تاب به این اشاره دارد که الیاف (نخ فرش) چقدر محکم پیچ خورده است. هرچه نخ سفت‌تر باشد، فرش 9 متری ترک بهتر در برابر له شدن و حصیر مقاومت می‌کند. این امر به‌ویژه در فرش پرز بریده اهمیت دارد، زیرا نوک‌ها نمایان می‌شوند و به راحتی می‌توانند پیچ‌خورده شوند. فرش فریز دارای بالاترین سطح پیچ خوردگی در حدود 7-9 پیچ در اینچ (TPI) است، در حالی که اکثر سبک های فرش پرزدار بین 3-6 پیچ در اینچ دارند.

تراکم هم به مقدار و هم به میزان محکم بسته بندی الیاف در داخل فرش اشاره دارد. هرچه الیاف به هم نزدیکتر باشند، فرش متراکم تر خواهد بود و سایش و عملکرد بهتری خواهد داشت.

راه های بررسی تراکم فرش شامل تلاش برای رسیدن به پشت فرش با فشار دادن انگشتان روی الیاف فرش است. هرچه رسیدن به پشتی دشوارتر باشد، فرش متراکم تر است. یا با تافت های رو به بیرون، فرش را به شکل U خم کنید و ببینید چه مقدار از پشت فرش قابل مشاهده است. هرچه پشتوانه کمتری نشان داده شود، فرش متراکم تر است.

نحوه زندگی خود در هر اتاق را در نظر بگیرید ممکن است برای اتاق‌های غذاخوری به فرش‌های مقاوم در برابر لکه بیشتری نیاز داشته باشید، اما می‌توانید فرشی با پرزهای بلند در اتاق خواب انتخاب کنید. اگر بچه‌ها، حیوانات خانگی و مکان‌های پر رفت و آمد دارید یا زیاد سرگرم می‌شوید، بهتر است فرشی با مقاومت لکه انتخاب کنید. تمایل به محافظت از خانه خود با مقاومت در برابر لکه با کیفیت، انتخاب سبک و رنگ فرش شما را محدود نمی کند.

فرش

عامل اصلی در تعیین مقاومت لکه، نوع الیاف فرش است: نایلون، پلی استر، الفین یا پشم. فراتر از نوع الیاف، اکثر تولیدکنندگان از روش‌های محافظت از لکه پس از تولید استفاده می‌کنند تا خواص طبیعی مقاوم در برابر لکه هر الیاف را افزایش دهند.

برای انتخاب کفپوش متناسب با سبک زندگی شما از کارشناس فروش کفپوش آمریکا کمک بگیرید. و مطمئن شوید که به سیستم انتخاب پنج ستاره ما مراجعه کنید تا به شما کمک کند تا سطح مناسبی از حفاظت گارانتی را راهنمایی کنید.

بافت فرش به نحوه چسباندن الیاف فرش به پشتی فرش اشاره دارد. در درجه اول، سه نوع مختلف بافت فرش وجود دارد.

فرش پرز بریده از نخ هایی تشکیل شده است که در انتها بریده می شوند. احساس نرم فرش پرز بریده آن را به گزینه ای عالی برای راحت ترین قسمت های خانه شما اتاق خواب، اتاق نشیمن و اتاق های خانوادگی تبدیل می کند.

پنج سبک اصلی فرش پرز دار وجود دارد: مخملی، ساکسونی، فریز، شاگ و کابلی که هر کدام ظاهر و بافت متفاوتی را ارائه می‌دهند.