افزایش قیمت شیره خرما در بازار سبب میلیاردر شدن یک زن روسی شد

از آنجایی که آنها میوه های خشک طبیعی هستند، ارزش غذایی بالایی دارند، زیرا در فرآیند خشک کردن مقدار آب موجود در محصول کاهش می یابد (اگرچه کاملاً حذف نمی شود) و مواد مغذی آن افزایش می یابد.

به این ترتیب می توان گفت شیره خرما در بازار فیبر، مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم یا کلسیم، کربوهیدرات های سالم و ویتامین های A، C و E و همچنین مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند کاروتنوئیدها، پلی فنول ها، تانن ها و استرول ها را تامین می کند. آنها همچنین سرشار از تریپتوفان هستند و چربی کمی دارند.

به عنوان مثال، سه شیره خرما حدود 200 کالری، 54 گرم کربوهیدرات با حدود 5 گرم فیبر، یک گرم پروتئین و چربی صفر را تامین می کند. آنها همچنین منبع خوبی از فیبر هستند که به جلوگیری از یبوست، تنظیم فعالیت روده و کاهش کلسترول کمک می کند. با این حال، یکی از مهم ترین ویژگی ها، سهم انرژی زیاد آن به لطف محتوای قند بالای آن است که باعث شادابی ارگانیسم می شود، به همین دلیل است که برای ورزشکاران، عمدتا برای افزایش مقاومت توصیه می شود.

شیره

میوه ای قهوه ای رنگ و چروکیده است
خرما همچنین حاوی ترکیبات ضد التهابی و ضد میکروبی است، به این معنی که می تواند در برابر بیماری های عفونی عمل کند و خاصیت ضد قارچی دارد. آنها برای جلوگیری از احتباس مایعات، فشار خون بالا و آرتریت مفید هستند. به همین ترتیب، به لطف قندهایی که به راحتی جذب می شوند، احساس سیری را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند.

موارد منع مصرف
قبل از هر چیز لازم است بدانید که شیره خرما حاوی تیرامین است که ماده ای است که باعث انقباض رگ های خونی می شود که می تواند خطراتی را برای افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند به همراه داشته باشد. علاوه بر این، اگر از ناراحتی های معده رنج می برید، خطر ایجاد گاز معده، اسهال و سوزش سر دل وجود دارد، بنابراین توصیه می شود به مقدار کم یا زیر نظر متخصص تغذیه مصرف شود.

به همین دلیل، اگر رژیمی برای کاهش وزن یا رژیم‌های بسیار سخت دنبال می‌کنید، ضروری است که مصرف خود را کنترل کنید، زیرا می‌تواند ارزش‌های منظم بدن را تغییر دهد. از این نظر، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر باید در مصرف شیره خرما نیز احتیاط کنند، زیرا این خرما دارای کربوهیدرات های زنجیره کوتاه است که هضم آن دشوار است.