استفاده از نمک بسته بندی تک نفره برای بیهوشی در اتاق عمل

نمک بسته بندی تک نفره خوراکی به اشکالی مانند نمک دریا و نمک خوراکی به فروش می رسد که معمولاً حاوی یک عامل ضد لک است و می توان برای جلوگیری از کمبود ید یددار کرد.

نمک علاوه بر کاربرد آن در آشپزی و سر سفره، در بسیاری از غذاهای فرآوری شده وجود دارد. سدیم به دلیل نقش الکترولیت و محلول اسمزی یک ماده مغذی ضروری برای سلامت انسان است.

مصرف بیش از حد نمک ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا را در کودکان و بزرگسالان افزایش دهد. چنین برنامه ای از نمک برای سلامتی مدت هاست که شناخته شده است.

بر این اساس، انجمن‌های بهداشت جهانی و کارشناسان متعدد در کشورهای توسعه‌یافته، کاهش مصرف غذاهای پر نمک را توصیه می‌کنند.

نمک

سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند که بزرگسالان کمتر از 2000 میلی گرم سدیم، معادل 5 گرم نمک در روز مصرف کنند.

در زندگی روزمره، نظر شیمیدان ها هر چه باشد، تنها نمک نمک خوراکی است. برای نمک های دیگر با نام های دیگر آمده است. به عنوان مثال، کربنات کلسیم نیز برای شیمیدانان نمک است، اما در زندگی روزمره به آن سودا می گویند.

در موسیقی، نمک یکی از صداها و نت هایی است که بر آن دلالت می کند. افراد با شنوایی خوب حتی می توانند آن را تشخیص دهند. متأسفانه من به آنها تعلق ندارم، بنابراین نمی توانم چیزهای جالب زیادی در مورد نمک به این معنا بگویم.

علاوه بر موارد اصلی، کلمه “نمک” معنای مجازی دارد. به عنوان مثال، عیسی در موعظه معروف روی کوه، رسولان خود را «نمک زمین» یا بهترین نمایندگان بشریت می نامد و نمک مَثَل، جوهر، معنای خاص و اهمیت آن است. به نظر من معانی مجازی کلمه “نمک” به خوبی معنایی را که اجداد ما به این محصول می‌دادند را نشان می‌دهد.

همانطور که می بینید، حتی کلمه ساده ای مانند “نمک” مملو از چیزهای جالب زیادی است که می فهمید باید بیشتر به اطراف نگاه کنید و دنیای اطراف خود را به عنوان چیزی بدیهی نگیرید.