استفاده از لوله پلی اتیلن نمره 2 به جای میله پرده در عمارت یکی از شاهان هخامنشی

آیا لوله پلی اتیلن نمره 2 برای آب آشامیدنی ایمن است؟ آره. لوله پلی اتیلن برای انتقال آب آشامیدنی ایده آل هستند زیرا با مقاوم بودن در برابر خوردگی و بدون نشتی از کیفیت آب محافظت می کنند. تولید کنندگان لوله پلی اتیلن از مواد پلی اتیلن با درجه فشار برای تولید محصولات برتر استفاده می کنند.

لوله های HDPE همچنین دارای تاییدیه NSF برای استفاده برای آب قابل حمل هستند، از این رو، از آنها در خدمات آب آشامیدنی عمومی استفاده می شود. شرکت های مختلف ایالات متحده به لوله های HDPE آنقدر اعتماد دارند که از شیشه های HDPE برای ذخیره و حمل و نقل اموال استفاده می کنند.

چگونه به لوله HDPE متصل می شوید؟
در اتصال لوله های HDPE، می توانید قطعات مکانیکی را انتخاب کنید یا از گرما استفاده کنید. استفاده از اتصال پیچی از طریق گیره ها یا فلنج های فشاری نیز به ایجاد اتصالات قوی تر بین لوله های HDPE کمک می کند.

لوله

نحوه اتصال لوله HDPE
برخلاف اتصالات شیمیایی سنتی و آب بندی لاستیکی در لوله های PVC، اتصال لوله های HDPE برای جلوگیری از اتصالات ضعیف و نشتی نیاز به دقت دارد. برخی از تکنیک های رایج اتصال HDPE عبارتند از:

جوشکاری اکستروژن
جوش لب به لب
جوش سوکتی
جوشکاری الکتروفیوژن

در همه موارد، حرارت را روی مفاصل اعمال می‌کنید تا زمانی که یک‌دست شوند به اندازه کافی قوی برای تحویل قابل اعتماد این روش های اتصال لوله HDPE برای سلامت انسان و محیط زیست بی خطر هستند.

جوشکاری ذوبی، به ویژه، نصب لنگرهایی را که نیروی رانش را در حین حرکت گازها یا سیالات با فشار بالا مهار می کنند، حذف می کند.

از چهار روش اتصال HDPE، فیوژن لب به لب رایج ترین است زیرا مقرون به صرفه است و انجام آن آسان تر است. در اینجا، از گرما برای چسباندن انتهای HDPE به هم استفاده می‌کنید و برای قوی‌تر کردن مفاصل، اتصال لازم است. همچنین می توانید لوله های HDPE را با یک حلقه پشتی و انتهای گل میخ متصل کنید.

در حین نصب، مطمئن شوید که ترانشه فضای خالی کافی برای جوش باقی می گذارد. همچنین باید لوله ها را به درستی تراز کنید تا تمام لبه ها پر شود و امکان جوشکاری کارآمد فراهم شود. اگر اتصال صحیح لوله HDPE انتها به انتها را به دست آورید، ظرفیت جریان برای عملکرد نرم تر بالا خواهد بود.